Köp- och leveransvillkor

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet enligt vår Integritetspolicy för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Vi behåller dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för dessa ändamål, och de hanteras i enlighet med GDPR (Dataskyddsförordningen).

Leveransvillkor

Leveranstid

Vid beställning av 3D-utskrifter som baserar sig på kundtillhandahållna modeller ber vi dig notera att leveranstiden påverkas av själva utskriftsprocessen. Efter att din 3D-utskrift är färdig tar det normalt 1 – 5 arbetsdagar innan varan är levererad inom Sverige. Du kommer att erhålla en uppdatering när din 3D-utskrift är redo för leverans.

Frakt

Alla beställningar som genomförs via vår webbplats kvalificerar för fri frakt inom Sverige. Paketen levereras genom den leveransmetod vi bedömer vara mest lämplig, baserat på de aktuella omständigheterna och innanför landets gränser.

Kunden meddelas om var närmaste utlämningsställe för hämtning finns. Vänligen notera att eventuella leveransförseningar som kan uppstå på grund av vår valda logistikpartners agerande, ligger utanför vår kontroll och ansvar.

För de kunder som önskar spårbart fraktalternativ, vänligen kontakta oss direkt för att diskutera möjligheten och erhålla en skräddarsydd offert.

Spårning

För de kunder som önskar spårbart fraktalternativ, vänligen kontakta oss direkt för att diskutera möjligheten och erhålla en skräddarsydd offert.

Outlösta Paket

Om ett paket inte hämtas ut av kunden inom 14 dagar från ankomstdatum till utlämningsstället, kommer paketet automatiskt att returneras till printa3d.se. För alla paket som inte hämtas ut och därmed returneras till oss, kommer mottagaren att debiteras en administrationsavgift på 499 SEK. Denna avgift täcker kostnader för returfrakt samt manuell hantering av returen.

Observera att samtliga av våra produkter är kundanpassade och därför omfattas inte outlösta paket av ångerrätten. Vidare är öppet köp inte tillgängligt för dessa produkter, med hänsyn till deras specialanpassade natur.

Ångerrätt och Reklamation

Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt från det datum du mottagit produkten. Detta gäller dock inte för våra produkter eftersom samtliga är specialanpassade efter kundens önskemål.

På grund av den unika och skräddarsydda karaktären hos våra produkter, kan vi inte erbjuda ångerrätt. När en beställning görs och produktionen av en kundanpassad produkt påbörjats, är köpet bindande.

Reklamation

Eventuella felaktigheter eller skador på produkten som härstammar från tillverkningen är berättigade till reklamation. Normalt slitage faller inte under reklamationsrätten. Reklamationer hanteras individuellt och med kundens bästa i åtanke.

Betalning

Vi erbjuder säkra betalningsalternativ via Stripe. Vid eventuella frågor, kontakta [email protected].

Övriga Villkor

Åldersgräns

Beställningar accepteras endast från personer över 18 år.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ändringar i Beställning

Ändring eller annulering av en beställning är möjlig inom 1 dag från orderbekräftelsen, förutsatt att beställningen inte redan expedierats.

Force Majeure

Under force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Med force majeure avses bland annat men inte enbart strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, krig, pandemi m.fl.. oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.